10 Οκτ 2009

3 Στο τραπέζι οι άδειες για 33 κολέγια

Η επαναφορά του φακέλου «κολέγια» στο τραπέζι ήταν η πρώτη οδηγία της Αννας Διαμαντοπούλου -ενδεικτική των προθέσεων της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για επανεξέταση της διαδικασίας αδειοδότησής τους- στα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη χθες, μία ημέρα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της στο Μαρούσι.

Με το πλεονέκτημα της τομεάρχου Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, η νέα υπουργός ιεράρχησε τις προτεραιότητες του χαρτοφυλακίου της, δρομολογώντας άμεσα τις διαδικασίες -διά των σχετικών εντολών στους διευθυντές των αρμοδίων υπηρεσιών- για:

* Την καταγραφή των οργανικών κενών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να καλυφθούν εγκαίρως οι ελλείψεις που ενδέχεται να διαπιστωθούν, για την απρόσκοπτη εξέλιξη της σχολικής χρονιάς. Επισημαίνεται πως η αναδιάρθρωση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, από κοινού με την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προηγούνται στη λίστα των επιλογών της κας Διαμαντοπούλου.

* Τον συντονισμό των σχετικών με την πρόληψη του ιού της νέας γρίπης στα σχολεία ενεργειών. Η υπουργός ζήτησε συγκεκριμένα τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής στο υπ. Παιδείας, τα μέλη της οποίας θα βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με την αντίστοιχη του υπουργείου Υγείας για την προώθηση της διαδικασίας ελέγχου των σχολικών, πανεπιστημιακών και των υπολοίπων εκπαιδευτικών μονάδων, όπως εκ νόμου προβλέπεται.

Επιπλέον τοποθετήθηκαν οι βάσεις για τη διαχείριση των ανοιχτών, μείζονος σημασίας, ζητημάτων του χώρου, της αλλαγής δηλαδή του εξεταστικού συστήματος και της δομής του Λυκείου, αλλά και της λειτουργίας των «Εκπαιδευτηρίων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης», όπως επονομάζονται πλέον τα κολέγια βάσει του νόμου της απελθούσας κυβέρνησης.

Οπως έγινε γνωστό, η κ. Διαμαντοπούλου ζήτησε να «παγώσουν» οι διαδικασίες που τυχόν βρίσκονται σε εξέλιξη μετά και την υπογραφή, στην εκπνοή της προεκλογικής περιόδου, της υπουργικής απόφασης από τον Αρη Σπηλιωτόπουλο, με την οποία επιδόθηκαν οι άδειες λειτουργίας στα 33 κολέγια που ιδρύθηκαν - ενέργεια που κατά τη δημοσιοποίησή της προκάλεσε εκ νέου τη διαμαρτυρία της ακαδημαϊκής κοινότητας που προς το παρόν εκδηλώνεται με προσφυγές στη Δικαιοσύνη.

Ετσι, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί του υπ. Παιδείας λήθηκαν από την υπουργό να επανεξετάσουν το ζήτημα αφ' ενός κατά τη νομική του πλευρά, αφ' ετέρου ως προς τη διαδικασία αδειοδότησής τους, με την επεξεργασία των σχετικών φακέλων αξιολόγησης της Επιτροπής Ελέγχου που είχε συγκροτηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπ. Παιδείας. Σημειώνεται πως οι σχετικές πληροφορίες ανέφεραν χθες ότι, τουλάχιστον μετά την πρώτη διερεύνηση, αναζητήθηκαν οι φάκελοι χωρίς αποτέλεσμα.

Επί των επικείμενων αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα, που διασφαλίστηκαν ως πρόθεση με διακομματική συναίνεση, ο διάλογος όπως είναι γνωστό θα συνεχιστεί -οι δεσμεύσεις επαναδιατυπώθηκαν άλλωστε και κατά την προχθεσινή τελετή παράδοσης στο υπ. Παιδείας- ενδεχομένως με την αλλαγή της μορφής του συντονιστικού του οργάνου. Παρ' ότι η διαδικασία στο ΣΠΔΕ ( το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί υπό την προεδρία Μπαμπινιώτη ) εξελίσσεται, προγραμματίστηκε μάλιστα για την ερχόμενη εβδομάδα η συνεδρίαση της 7ης Οκτωβρίου που αναβλήθηκε λόγω της σύστασης του υπουργικού συμβουλίου, οι διαβουλεύσεις αναμένεται να συνεχιστούν στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, την οποία είχε προαναγγείλει η νυν ηγεσία του υπ. Παιδείας. Υπενθυμίζεται πως ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος, που βρισκόταν στην κεφαλή του ΕΣΥΠ μέχρι τη διάλυσή του το 2000, όταν από τη θέση του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ στο ΣΠΔΕ ζήτησε, μετά την προκήρυξη των εκλογών την αναστολή των διαδικασιών, αναφέρθηκε στην επανενεργοποίηση του ΕΣΥΠ, με τη μορφή της ανεξάρτητης αρχής.

Επισημαίνεται πως τα μέλη της νέας ηγεσίας διερευνούν από χθες τον παράγοντα «επιτροπές» του υπουργείου Παιδείας -κατά την οδηγία του Γιώργου Παπανδρέου στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο- ενώ προγραμματίστηκε ήδη η πρώτη εξόρμηση για την καταγραφή των προβλημάτων στην περιφέρεια με την επίσκεψη του Γ. Πανάρετου το Σαββατοκύριακο στα Κύθηρα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου